Siapa Aku?


 Aku, 
 walau kelemahan beribu,
 walau kekurangan sentiasa berlagu,
 walau tidak pernah sempurna sekarang atau di masa lalu,
 aku masih tetap diriku.

 Terimalah diri ini seadanya, 
 walau ada kurang dan ada celanya,
 perbaiki diri ini setiap masa,
 jangan mengkritik, jangan pula mencerca,
 berilah kata perangsang agar dapat ku kuatkan jiwa
 berilah semangat agar diri ini bersedia
 untuk meraih masa depan dengan lebih yakin dan gembira.
  
  
  Aku adalah aku,
  walau di mana aku berada,
   aku adalah aku,
   walau bilapun masanya,
   segalanya mungkin berubah bersama masa,
   tapi aku masih aku,
   dan ia tak akan berubah selamanya.


   Aku adalah aku,
  yang berdiri di sini,
  yang berjalan merentasi bumi,
  yang berhadapan dengan onak dan duri,
  yang tetap tegar dan menghadapi segalanya dengan berani,
  walau ada ketikanya terjatuh, aku kan bangkit kembali,
  walau ada saatnya bersedih, kan ku ubati hati ini dengan motivasi murni,
  walau ada waktunya terasa ragu, namun ku tak berhenti,
  sehingga keyakinan kembali terpahat dalam diri.

  Jadi tiada apa yang perlu aku sesali,
  tiada apa yang perlu aku tangisi,
  walau sejauh mana perjalanan ini harus aku lalui,
  percayalah pada diri ini,
  kerana aku masih tetap aku, semalam, hari ini dan Insya' Allah
  pada masa depan nanti.

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/