Di luar Kotak Normaliti

Idea ideot, hmm...macam mana ya seseorang itu boleh dapatkan idea? Dari buah fikiran sendiri yang diperah-perah cam limau, daripada pengalaman, ataupun daripada mata yang melihat dan telinga yang mendengar cerita orang lain? Tapi otak manusia ni unik kan, otak ni lebih kurang je, semua orang yang normal ada dua otak, eh2 bukan, otak satu je, semua orang ada satu otak, dan otak tu ada dua bahagian( baru betui kan En nizan ehm..), yang membezakannya sedikit je, sama ada kita lebih banyak gunakan otak kiri, kanan, atau balance, ataupun kita tak gunakan pun dua-dua..


Kadang-kadang kita fikir, dan idea tu lebih kurang je macam orang lain punya idea. Tapi kadang-kadang tengok orang tu fikir, tak terjangka pun akan terlahir idea yang macam tu, unexpected bak kata orang. Jadi aku rasa memang otak ni sesuatu yang teramat unik. Hee..betul tak, doktor sendiri cakap organ dalam badan  manusia yang paling kompleks ialah otak. 


Bukan apa, baru lepas tengok maharaja lawak, tu yang terfikir ni, kalau manusia ni betul-betul berfikir, sebenarnya diorang boleh menghasilkan idea yang di luar kotak biasa, di luar jangkauan, beyond our expectation. Sebenarnya itu yang aku cari dan nantikan, sesuatu yang baru, unik, luar biasa, tak terjangkau dek pemikiran, wa bestnya kalau hari-hari dapat jumpa benda yang macam tu. Tapi sekarang ni tak kira cerita kat televisyen, dalam novel, dalam majalah, semuanya macam dah biasa sangat. Aku nak nantikan sesuatu yang istimewa, yang betul-betul di luar kotak pemikiran aku ni, jalan cerita yang tersusun tapi unik, ayat-ayat yang ringkas tapi bermakna, bahasa-bahasa yang boleh difahami, tapi berbunga.


Hee..rasa bahagia pulak bila bayangkan benda macam tu muncul depan mata. Sambil aku menantikannya, aku pun nak meneroka alam realiti dan menerobos alam fantasi, mana tahu aku sendiri boleh ketemu idea sebegitu. So, jom kita sama-sama mencari sesuatu yang baru dalam hidup ni, tak seronoklah kalau setiap masa berpegang pada norma kenormalan, sesekali keluar dari garisan normal dan cari atau jadilah sesuatu yang unik.


uNiK Ke???
       

         

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/