.....

Mengungkap sesuatu yang tak tersungkap
Mencari sesuatu yang tak pernah hilang
Melihat sesuatu yang tersembunyi
Memandang sesuatu yang jauh beribu batu
Menjawab sesuatu yang tak ketahuan persoalannya
Adakah semua itu perkara yang sia-sia?


Kadang-kadang apa yang aku buat dalam hidup ni terasa sia-sia, tak bermakna, mungkin kerana aku tak mampu melihat hasilnya.Tapi bagaimana aku nak pastikan setiap perlakuan, setiap pemikiran, segalanya beerti? Sedangkan hari esok tak menjanjikan apa-apa, setiap kebaikan tak tentu dibalas setimpal dengannya,dalam hidup ini tiada apa yang pasti ‘kan.

Kemana kepastian akan bawa aku? Setiap yang hidup akan mati, itu pasti. Setiap yang aku perbuat akan dihitung, itu juga pasti. Setiap yang aku miliki sekarang ini, aku akan rasai kehilangannya, itu juga pasti. Duniaku ini bukan selamanya, itu juga pasti. Begitu banyak yang pasti kan, apa lagi yang aku cari?

Segala yang pasti sudah tertulis, mungkin aku cuma belum tahu bila akan terjadi. Tapi apa yang aku tak pasti, selama ianya tidak pasti, selagi itu hidup ini penuh dengan harapan.

Carilah apa yang aku mahu, meski aku tak tahu bilakan ketemu, selagi terdaya, teruskan mencari. Biarkan ketidakpastian ini membawaku terus kehadapan, mencapai apa yang aku tak pasti, menemui apa yang tersembunyi, menjadi sesuatu yang terjangka.

Aku tak pasti esok akan bawa aku ke mana? Kenapa bertanya, jom lihat sendiri, cipta kepastianku sendiri, kerana ini kisah aku, aku yang seharusnya mencorakkan kepastiannya. ^_^

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/