Result oh result

Perasaan ini berdebar, bukan baru, tapi sudah hampir sebulan lamanya jantung ini deras degupannya. Inginku perlahankan, tapi tidak terdaya. Lalu hari ini aku bertekad untuk menghentikan semuanya. Lalu aku memberanikan diri menekan kekunci komputer di hadapanku, menaip alamat laman sesawang yang sebenarnya tidak inginku lawati, namun ku gagahi juga. Akhirnya ini masa yang ditunggu-tunggu, aku menekan tetikus pada tulisan biru yang tertulis ‘examination result’. Degup jantungku makin deras menanti apa yang akan terpapar di kaca monitor.
               Error in loading”
“Eh, kenapa pula ni?” hatiku membentak keras.
“Wei, result keluar esoklah! Relaks lah bro,” kawanku bersuara walaupun aku belum lagi membuka mulut untuk bertanya.
“Eh, ye ke?” aku berfikir dalam hati.
“Betullah!” dia bersuara lagi, kali ni betul aku tak tanyapun dekat dia.
“Esok jangan buka Student Portal, lambat bro. Kau check kat e-mail jelah. Apa-apa esok kau chill je taw, ingat aku ni sentiasa ada untuk bagi semangat kat kau."
"Thanks," balas aku. Tak lama lepas dia keluar aku terpikir, kenapa pulak dia cakap macam tu? hmm..
- Cerita ini rekaan semata-mata, maknanya tak ada kena mengena dengan sesiapa-

Ehm..sekarang aku nak tanya pulak, apa perasaan korang sekarang ni? Bedebar? Takut? Kalau tak rasa apa-apa tu mungkin korang dah tertinggal deria rasa korang tu kat mana-mana.

Adakah otak korang sedang berputaran memikirkan apa yang akan terjadi esok?


Tapi, walau apapun rasanya lebih baik kalau tanda ? ni terjawab kan, jadi kita semua boleh mulakan langkah baru.
Esok akan timbullah riak dari wajah-wajah korang yang pelbagai rupa. 
gembira
sedih
marah / tak puas hati
Ahaks..
Walau apapun aku doakan yang terbaik untuk korang semua, dan jugak diri aku..hee..cuak pulak tetiba.
Okeylah, good luck you guys.

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/