Lefhanded! Sukar ke?

Pernah ke korang persoalkan benda ni? 13 peratus daripada manusia di dunia ni kidal..mm.. mungkin kerana peratusan yang kecil tu kebanyakan barang dan mesin yang dicipta mengutamakan pengguna tangan kanan. Antaranya;



Aku pun sebenarnya tergolong dalam golongan 13% manusia yang unik ni, hee.. nak kata ada masalah disisihkan oleh teknologi atau persekitaran mahupun keadaan tu taklah sangat. Tapi pernahlah jugak hadapi masalah kecil macam nak guna alat pemotong kulit buah, pembuka susu, malah nak tulis dekat papan putih tu pun agak sukar sebab aku biasanya sengetkan buku ke arah kanan.

Ramai orang cakap orang yang kidal ni lebih berjiwa seni, akupun tak pasti betul ke tak, tapi ramai je orang yang bertangan kanan kat luar sana jadi penulis dan pelukis kan.. Bagi aku tangan ke, ketinggian ke, kecomelan ke, semuanya tak membawa banyak perbezaan. Kita yang menentukan siapa diri kita kan, jadi tak kiralah apa yang kita ada, apa yang kita tak ada, ataupun perbezaan kita, jangan pernah jadikan itu alasan untuk masuk ke zon kehidupan yang salah.

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/