Takutnyeee


Kenapa dalam dunia ni aku takut pada banyak benda???

Kenapa, kenapa, dan kenapa, aku terus memerah otak ini untuk mencari jawapannya.

Tapi yang menjadi kemusykilannya sekarang, adakah jawapan itu berada dalam otak aku yang kecik ni? Adakah semua persoalan yang terbit bak mentari di pagi hari (woo), dan ayat yang muncul dan berakhir dengan tanda '?' (s0al) di akhirnya, adakah semua jawapannya dah terkandung dalam wikipedia yang berada di otak aku ni?

Entahlah, aku masih belum mampu nak explore kesuluruhan otak ni, mengkaji setiap inci dan pelosok serta menganalisa kesemuanya. Tapi baru sekejap tadi aku tertaip sesuatu, dan berjaya menjawab persoalan aku bersangkutan dengan ketakutan ni. Adalah ayat ni yang berbunyi (buat bunyi sikit taw);

Hanya orang takut yang bisa berani, kerana keberanian adalah melakukan sesuatu yang ditakutinya. Maka bila merasa takut, anda akan punya kesempatan untuk bersikap berani.

Menjawab persoalan aku bahawa ketakutan itu datang untuk memberi aku peluang untuk jadi berani. Dan biasanyalah kan, bila takut kita akan lebih berwaspada dan buat lebih banyak persediaan. Mungkin itulah sebabnya ramai orang takutkan kematian (ooo..)

Oh, dan satu lagi yang terjawab, jawapan itu berada di mana-mana. Kalau aku boleh terjumpa ayat kat atas tu di hujung jari, mesti banyak lagi yang boleh aku temui dan bongkarkan di luar sana, dunia yang luas terbentang dengan ilmu 'kan.

Hee..renung-renungkanlah seandainya ada apa-apa yang mampu direnung tu^_^

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/