Bayangkan..
Apa yang lahir dari mata pena, disebut menjadi bait kata, terhasil, tumbuh, bercambah, dan berbunga menjadi nyata. Seolah satu ilusi yang menjadi reliti, satu mimpi yang direalisasi.

Al-kisahnya, di suatu malam yang gelita bernama semalam, aku tak dapat melelapkan mata lalu tercarilah movie dan cerita untuk menjadi peneman mata. Lalu, berjumpalah aku dengan cerita yang diberi tajuk, InkHeart. Berkisar tentang orang yang memiliki 'silver tongue', bilamana apa yang dibacanya menjadi nyata. Hebat kan..




Berbalik kepada kehidupan sebenar, rasanya itu idaman semua penulis (kalau betullah) dan pembaca jugak^^, untuk melihat watak yang dicipta betul-betul wujud depan mata. Watak superhero, gadis jelita, putera idaman...hehe. Tiba-tiba putera idaman muncul dengan menaiki kuda putih, eh kejap macam outdated pulak. Hmm..muncul putera idaman (walaupun bukan putera sebenar), seromantik dan sebaik Seth Tan dalam cerita Nora Elena, ahh..lebih dari cukuplah tu kan^^

^^nak bayangkan dunia ni macam kisah dongeng, apa sahaja boleh berlaku, keajaipan mungkin muncul bila-bila sahaja^_^. So, let's explore the world!

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/