Angka usia

Dulu aku selalu fikir yang usia membawa banyak perbezaan, mengubah segalanya sehingga aku katakan aku nak cepat dewasa, sebab aku nak buat apa yang aku tak mampu buat sekarang, sebab aku nak jadi apa yang tak mampu aku jadi sekarang, sebab aku nak tinggalkan diri yang sekarang dan menjadi aku yang baru.

Tapi sebenarnya usia cuma angka.
Sampai di tahap aku sekarang, aku tersedar usia tak membawa perubahan, usia tak mampu mengubah siapa aku. Aku dapat melihat mereka yang lebih muda daripada aku berfikiran matang dan mampu melakukan banyak benda. Aku jugak dapat lihat mereka yang lebih tua daripada aku berfikir seperti anak kecil...usia cuma angka, dan angka tak mampu merubah perangai dan sikap seseorang.

Mungkin aku sering terlupa tentang resepi hidup ini. Rencah kehidupan bukan dengan melihat hari esok dan menantikan masa depan datang pada aku. Tapi kehidupan hari ini, siapa aku hari ini, itulah yang akan menentukan di mana aku pada masa hadapan.

Jadi berhenti habiskan masa dengan berfikir apa akan jadi esok atau masa hadapan.
Buat yang sebaik mungkin untuk jalani hari ini !

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/