super_power

Bibi...bipp..!!!
Amaran kecemasan, seseorang perlukan pertolongan. Apa lagi, BERTUKAR!
eeh..yaya bertukar jugak ke ea?huuu

Kita berTUKAR ke mode serius pulaklah ya.. ehemm..

Aku rasa semua orang ada memegang cita-cita (masa kecikla) untuk menjadi seorang super hero (iya kan jelah ye). Tak mustahil juga jika baya-baya aku ni pun masih ada yang memendam hasrat yang sama. Best apa ada super power, boleh benteras kejahatan dan bantu orang yang memerlukan. Hurm..tapi kuasa macam mana yang korang idam-idamkan? (ala ce lah bayangkan dengan imaginasi korang yang kreatif tu)..

Walaupun tak ramai di antara kita ada kuasa super saiya, kuat macam Superman, boleh gayut-gayut cam Spiderman, ataupun boleh terbang macam Yaya (huuu), tapi aku percaya setiap dari kita memiliki kuasa tersendiri, yang terpendam masih belum ditemui ataupun yang dah terpapar jelas dan diketahui.

Apa kuasa yang korang ada? Aku tak boleh jawab tu, sebab kuasa tu ada dalam diri korang, cuma korang sendiri yang mampu pastikan sendiri. Eh, tapi jangan pulak ada yang lompat dari tingkap nak tengok ada kuasa terbang tak karang..hehe.

Percaya pada diri sendiri, setiap dari kita ada kelebihan dan kuasa masing-masing. Ada banyak kuasa jahat dan halangan yang sukar untuk kita tempuhi, tapi ingat satu, dalam dunia ni cuma satu yang kita perlu kuasai untuk tewaskan segalanya, apa dia? Diri kita sendiri. Seandainya kita mampu kuasai diri kita, tiada apa yang dapat menghalang kita!
 إن شاء الله

1 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/