Keserabutan melanda


Haish, kebelakangan ni dilanda keserabutan yang dasyat.
Nak tahu dasyat macam mana? Ni bukan dasyat tahap mandi tak basah, tidur tak lena dah ni.
Ni tahap...macam mana nak terang ya..
Ha, tahap nak terang pun dah tak tahu macam mana. Duduk diam pun serabut, kalau bercerita lagilah serabut.
Bila dah berhadapan dengan benda macam ni baru faham apa maksud jiwa kacau ni.

Dalam jiwa yang kacau ni, tak sedarlah terbuat benda yang tak pernah aku buat, tercakap benda yang pelik-pelik, ter'acting yang terlebih-lebih, nasib baik belum sampai tahap ter'over touching dan menangis teresak-esak lagi. Member aku cakap tadi, untunglah jadi aku, tak menangis pasal balak, menangis pun depan laptop sebab tengok movie je. Untung ke?hehe

Tapi betullah kan, hati dan perasaan ni memang sesuatu yang perlu dilindungi. Memanglah kadang-kadang teringin nak buat apa yang orang lain buat, teringin nak ikut hati..tapi sekali dah biarkan hati ni merayau sendiri, sekali dah kurang berwaspada terhadap pergerakan hati dan perasaan ni, susah nak pastikannya berada dalam kawalan balik. Untunglah orang yang masih mampu menjaga hatinya dengan baik tu 'kan.

Owh, kisah keserabutan yang dasyat ni dah nak berakhir dah kowt. Ada masanya aku perlu ubah sikit diri aku (yang suka sangat berfikir ni), lupakan apa yang mampu aku lupakan, tak payah fikir benda yang rumit dalam-dalam sangat. Hee.. mungkin boleh apply masa aku belajar add math dulu, dapat soalan yang aku tak faham, memanglah aku macam fokus je tengok soalan tu. tapi otak ni tak fikir apa dah, dia berehat sendiri sebab tak mahu pemikiran jadi complicated.

So, bila berhadapan dengan benda yang menyerabutkan otak ni, anggap je macam soalan add math ya. ^_^

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/