To be me

Dari dulu keinginan aku satu je, nak jadi diri sendiri dan terima diri aku seadanya... 
Baru-baru ni sir ada cakap, apa yang penting ialah apa yang kita sendiri rasa. Kita dah berusaha sedaya upaya, tapi orang tak nampak dan tak hargai, apa yang kita patut rasa? Penting sangat ke pengiktirafan dari orang lain? Jadi aku setuju dengan sir, yang penting ialah kita sendiri rasa dan berpuas hati dengan apa yang kita dah buat, berbangga dengan usaha kita sendiri!
Memang sebelum ni aku rasa agak down, mungkin sebab aku dah terlupa untuk letakkan diri aku sebagai panel no1, aku kena terima diri aku dan hargai apa yang aku dah buat, itu langkah utama yang sepatutnya aku buat sebelum risau tentang apa yang orang lain nak dan fikirkan.


Dalam hidup ni kita memang sentiasa belajar kan, walau kadangkala kita belajar benda yang seakan sama, tapi apa yang kita faham dan dapat mungkin berbeza setiap kali. Jadi, hari ni aku nak bermula dengan belajar sekali lagi cara untuk menjadi diri aku^_^.

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/