Biarkan ku Bermimpi

Tersedar dari lena dan harapan mula tiada,
barulah aku tahu yang dunia ini tak seindah apa yang aku percaya.

Dahulu,
ku tahu aku bukan sehebat mana,
banyak yang tak mampu aku cipta,
hampir segalanya tak mampu aku teroka..

Tapi,
aku percaya adanya cinta,
dan aku yakin kasih sayang mampu merubah segalanya,
kesabaran dan keperihatinan adalah keajaipan yang mengindahkan dunia.

Namun kini,
setelah tersedar dari lena,
terasa keliru dengan apa yang aku percaya,
adakah kasih sayang mampu merubah apa-apa?
mampukah kesabaran mencipta keajaiban di dunia?

Kedewasaan ini mengajarku tentang realiti,
apa yang kulalui sentiasa membuatkan aku lebih berhati-hati,
dan apa yang aku hajati,
apa yang aku impi,
hampir semuanya sekadar fantasi....


Lalu aku berlari,
tidak mahu menerima kedewasaan ini,
biarlah aku menjadi si kecil yang berani,
anak kecil yang tak henti mempercayai mimpi,
dan sentiasa yakin masa depan penuh warna warni.

Walau apa yang terjadi kini,
walau dunia memaksaku memandang ke arah realiti,
aku tak peduli !
Biarkan aku dalam fantasi,
biar aku terus bermimpi,
biar harapan ini terus menjadi nadi,
untuk aku terus berdiri
dan terus berlari
ke destinasi yang aku ingini.

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/