Back To School

Baru-baru ini hendak dijadikan cerita, macam-macam dah terjadi. Kalaulah aku ni penulis handalan, mungkin dah dapat buat satu novel 500 muka surat yang bertajuk 'Cuti Semester ku' fuh, cuma tak tahulah ada orang nak beli n baca ke tak..huhu

Al-kisahnya, di permulaan cuti, hajatku besar, banyak betul perancangan dalam kepala otakku yang kadang-kadang tak berapa betul ni (kadang2 jea taw). Bukan main lagi, siap buat senarai dan bagi kata-kata perangsang, last last..mmm...itulah aku, hangat-hangat..tut....  Tapi aku kat sini bukanlah nak mengutuk diri aku ataupun sesiapa yang terlibat, walaubagaimanapun semuanya dah terjadi, ayam goreng dahpun jadi ayam sambal, nak buat macam mana, makan ajalah erk..alhamdulillah. Apa-apapun, dalam hari-hari yang agak memboringkan aku, masa berjalan, takdir aku pun berjalan seperti yang ditrentukan. Jadi biasalah, ada cubaan, rintangan, problem method yang merungsingkan, ada jugalah hari-hari yang bersinar terang bak cahaya arora......so let's playback to where it started




   Cuti aku sebenarnya bermula di tempat kelahiran dady aku, segala macam barang yang aku angkut sampai mendap kereta dady ku diangkut turun di sana, nak tahu my dady lahir kat mana? Kejap ye, aku check..mmm..ok...menurut surat beranak dady aku yang dah kekuningan dimakan zaman ini(surat beranak taw, bukan my dady, dia maintain macho lagi), dady ku dilahirkan di Bota Kiri Perak. Di sana aku duduk lepak, perasaan begitu teruja dan gembira sebab tak sabar nak menikmat cuti musim panas ini,wohoo ceria, dan yang paling happy nak balik rumah. Rindunya dengan rumah, pasti rumah juga merinduiku(muahh), antara yang paling aku rindu sangat-sangat dekat rumah tu, katil dengan tv, memang dua benda tu tak boleh dipisahkan dari aku bila berada di rumah.  Ha...seronoknya bila kenang balik perasaan aku masa mula-mula stat bercuti. 
  Kembali semula ke masa sekarang, saat ini, apa yang aku rasa? Huish, tak mampu nak diutarakan dengan kata-kata. Kalau nak beri perumpamaan, mmmm...ha..sama macam perasaan Gunsou, dalam cite keroro tu time dia kena tamatkan misi menakhluk bumi dan terpaksaa balik ke Pokapon. Faham 'kan?angguk2(buat-buat faham)
  Akan tetapi, biarpun hati ini merasa berbelah bahagi, perjuangan tetap harus diteruskan ! Cuti musim panas dah berakhir, jom kembali ke Australia(konon).  Bila difikirkan balik, mmm.. macam banyak aja benda yang akan berlaku, nampaknya hidup ni akan kembali berirama rancak, bukan lagi muzik balada macam sekarang, tapi akan bertukar ke muzik rock, yeah2. Kembara 2011 akan bermula woo cuak tuuuu, pengembaraan dan perjuangan akan diteruskan. 


Lets fight and create our future together ^_^


:)berfikir secara positif, jadi optimistik, wah..segalanya nampak bersinar.


make ur own choice :





                                                          or


 

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/