Let's Move On !

Dah lama tak berada di sini, berkongsi rasa hati, menuju ke arah kehidupan yang lebih sejati, chewah..huhu.
Kebelakangan ni biasalah, bukannya sibuk dengan urusan dunia yang tak sudah-sudah, itu alasan lama, tapi hati ni sibuk mencari tapak baru. Biasalah, hati yang terluka (bukan sebab putus cinta taw) , jadi aku cubalah mengubat hati, benci tak bawa aku ke mana, hakikatnya kalau hati aku ni dilukai dan disakiti, cuma aku yang boleh rasa. Apa kata kalau lupakan sahaja, simpan semuanya dalam hati ni takkan bawa aku kemana-mana juga, malah nanti aku sendiri yang sengsara (ayat sedih plak ni). So, the conclusion is, aku decide nak lupakan je semua tu, tapi sebelum tu maaflah ye kalau ada mata yang tak mampu aku lihat ketulusannya, ada suara yang tak mampu aku dengar kelembutannya macam dulu lagi, sebab setulusnya aku ni cuma manusia biasa. Paham-pahamlah okay..huhu.


Sebenarnya aku di sini dengan satu misi yang baru! 
Aku nak mengembalikan kepercayaan kepada dunia..huhu. Baru-baru ni aku terbaca satu buku tulisan Paulo Coelho. Buku ni ringan sangat-sangat, bukan novel yang panjang berjela, bukan cerita yang bepusing-pusing jalan ceritanya. Buku ini seolah satu diari, diari pengembaraan seorang manusia. Wa, hebat jugaklah. Jauh perjalanan luaslah pengalaman kan, inilah yang buku ni bagitahu. Cubalah bayangkan setiap langkah yang dilalui memberi erti, makna, maksud yangn tersurat. Tapi yang nyata kita takkan mampu membaca dan memahami semua erti dan hikmah di sebalik setiap perkara dan peristiwa kalau kita hanya melihat dengan mata kasar. 


Aku kat sini bukanlah nak suggest kat korang, bacalah buku ni...huhu.. Cuma nak korang try buat something, mana-mana yang tak pernah buat tu cubalah, mana tahu kehidupan korang berubah lepas ni, hehe. Senang je, lepas ni setiap langkah yang korang atur, setiap perkara yang berlaku, cuba korang tengok di luar perspektif pemikiran korang yang biasa. Lihat segala benda yang korang nampak hari ni dengan perasaan yang luar biasa, wa terangnya matahari! Damainya angin ni! Cantiknya awan biru tu! Dan tak ada salahnya kalau hari ni korang nak bina impian baru!



Hidup sebagaimana yang korang mahukan. Kadangkala hidup ni tak berlaku macam yang korang harap-harapkan. Habis tu, nak menangis? nak give up? Ada ketika belajarlah melepaskan dan take it easy. Dan selalulah ada plan B. Kalau apa yang korang nakkan tiba-tiba tak mampu dilakukan, janganlah senang-senang putus asa, guna cara lain, cari alternatif lain. Lagipun yang bermakna dalam hidup ni bukan keputusan yang korang dapat, tapi apa yang korang lakukan sepanjang perjalanan ini. So, let's move on okay !

0 komen dan kritikan:

Copyright© All Rights Reserved kongsistoryaku.blogspot.com/